Ma olen selle postituse kirjutamist muudkui edasi lükanud, sest ma ei taha kõiki halbu emotsioone uuesti meelde tuletada, aga ma üritan kõik nüüd siis hingelt ära saada, et rohkem sellega tegelema ei peaks. Pikka juttu üritan mitte teha, lihtsalt räägin ära, kuidas oli.
Me võtsime maakütte ja ventilatsiooni jaoks pakkumisi umbes samal ajal, kui vundamendi ehitusega alustasime. Teadsime kindlalt, et tahame Nibe pumba - olime ülimalt palju soovitusi selle kohta saanud. Pakkumisi tuli igasuguseid ja erinevatelt pakkujatelt, aga otsustasime lõpuks ABC Kliima kasuks, sest tegemist on siiski väga tuntud ning maineka firmaga.
Niisiis konsulteerisime juba vundamendi ehituse juures nendega. Sügisel otsustasime maakontuuri maasse ära kaevata, et uuel aastal ei peaks kaevetöödega enam tegelema ning muru saaks vaikselt juba kasvada. Võtsime niisiis ühendust meile pakkumise teinud müügiesindajaga. Pakkumises oli kontuuri pikkuseks 350m, meie soovisime panna aga pikemat kontuuri (500m), et olla valmis ka võimalikuks juurdeehituseks tulevikus. Seda talle ka kirjutasin ja mingisugust probleemi selles ei nähtud.
Minu kirja peale sain temalt kõne, et edastas minu kontakti maakontuuri paigaldajale, kes siis ise juba minuga ühendust võttis ja saigi kokku lepitud septembri lõpuks kontuuri kaevamine. Paigaldaks oli firma nimega Lenberg OÜ, kes kopateenust kasutas veel omakorda alltöövõtuna ja kopp tuli siit kuskilt meie kandist (hilisemalt on see fakt ka oluline). Kontuur sai maasse - 500m ühe ringina.
Arve paigalduse eest saabus järgmisel päeval Lenberg OÜlt ning väga kummaline oli tol hetkel minu jaoks see, et arve tasumise tähtaeg oli 1 päev. Arve tuli kuskil keset päeva, kui ma olin tööl ning ei saanud kohe ära maksta. Viie tunni jooksul, mil ma siis lõpetasin töö ja jõudsin lõpuks koju oli see Lenberg jõudnud mulle saata sõnumi ja helistada, et mul on arve maksmata. See oli minu jaoks äärmiselt kummaline ja ebameeldiv. Kas ma oleksin pidanud sekundiga selle arve siis ära maksma?
Kui maaküte oli maas, kirjutasin kaks päeva hiljem igaks juhuks üle ka meie müügiesindajale ABC Kliimas, et kas nüüd on ikka kindel, et saame kevadel pumba soetada selle pakkumise järgi. Siis selgus, et peaksime kohe sõlmima lepingu ja tegema pumba sissemaksu, mida me ka kohe tegime.
Ning siis oli meievahelises suhtluses vaikus, sest tegelesime oma majakarbi ehitusega. Suve keskel (juulis) kutsusime kopa tiigi äärest kändusid välja juurima ja natuke mulda laiali ajama ning helistasime sellele samale kohalikult kopajuhile, kes oli käinud meie kontuuri kaevamas. Temalt saime saime sel päeval teada, et Lenberg on talle meie maakütte kaevamise eest ikka veel võlgu (10 kuud hiljem).
Juulis kui meil seinad valmis said, andsin müügiesindajale teada, et nüüd võiks meid paigalduse graafikusse panna. Kaks nädalat möödus ja ei mingit vastust. Helistasime siis Frediga paar korda. Ütleb, et paneb meid graafikusse, aga kuupäeva me ikka teada ei saa. Lõpuks hakkas asi ikka väga kahtlaseks kiskuma ja taaskord häirivaks. Helistasime veel ja mitte enam sõbralikult. Selle peale saime siis temalt kõne, et mingi paigaldus langes vahelt ära ja tullakse järgmisel päeval.
Järgmisel päeval siiski ei tuldud, sest paigaldajatel läks buss katki, aga ülejärgmisel päeval olid nad tõepoolest kohal. Nende käest saime muidugi ka teada, et müügiesindaja oli meile valetanud ja kedagi vahelt ära ei langenud - meid lihtsalt suruti nüüd vahele (sest olime juba väga häiritud). Ning meid ei olnud veel isegi tol hetkel ei augusti- ega septembrikuuks graafikusse pandud. Aga meie esimest kirjast, et võib tulla paigaldama oli möödas ka juba peaaegu kuu.
Ning peale kõiki neid seiklusi - tõelised probleemid alles algasid. 13. augustil saime paigaldajate käest teada, et ühe kontuuri pikkus tohib olla maksimaalselt 400m (meil mäletatavasti oli 500m). Neil ei olnud kaasas piisavalt piiritust ning sel päeval pump tööle ei saanudki.
Hullem probleem oli see, et kuna paigaldusjuhendit oli rikutud, oli väga võimalik, et me ei saa ka tootja garantiid. Kuna olime ka maakontuuri paigalduse tellinud ABC Kliima kaudu, võtsime nendega ühendust. Müügiesindaja ütles meiele aga süüdimatult, et seda tööd ei ole ABC Kliima teinud. Mis siis välja tuli - müügiesindaja oli meile lihtsalt saatnud maakontuuri paigaldama mingi nende alltöövõtja, aga ilma ABC Kliimat kaasamata.
Siin tuleb nüüd välja see koht, kus ma ise oleksin võinud asja läbi hammustada - arve tuli ju tõesti Lenberg OÜ-lt mitte ABC Kliimalt. Aga kui ma kirjutan ABC Kliimale sooviga kontuuri paigaldada ja kohale tuleb inimene, kes ISE TUTVUSTAB ENNAST kui ABC Kliima alltöövõtja, siis andke andeks, mina ei osanud selles ohtu näha. Tänase päevani on mul selle Lenbergi telefoninumber telefonis kui ABC Kliima kopamees - sest minule teadaolevalt esimesel korral kui mulle helistati, saadeti ta minu juurde ABC Kliima poolt.
Helistasime siis ka Lenberg OÜ-le, kelle suhtumine oli veel eriti ebaviisakas ning mingit probleemi selles, et meil on nüüd 400m asemel 500m kontuuri ei näinud ei müügiesindaja ega see Lenberg. Väidetavalt paneb Lenberg kogu aeg 500m kontuure ning see pole probleemiks. Pumba paigaldajad sealsamas aga näitavad mulle juhendit, kus on sõna sõnalt, et kontuur EI TOHI olla pikem kui 400m. Põhjus selles, et tsirkulisatsioonipump, mis maa sees piiritust laiali ajab võib läbi põleda liialt suure koormuse tõttu.
Sel päeval mingit lahendust ei tulnudki, tuju oli umbes samasugune nagu keegi oleks ära surnud ning me ei suutnud iseenda lollust ära vanduda - oli meil üldse vaja seda pikemat kontuuri nõuda? Minu arust me isegi arutasime seda, kas võib üldse nii pikk olla, aga Lenberg tuli kohale ja tema selles probleemi ei näinud - ikka ju usaldad eksperti.
Kuna ei müügiesindaja ega paigalda polnud kuigi vastutulelikud, kirjutasin oma murest ABC Kliima juhatusele - kahe põhilise küsimusega:
- kas pumbale kehtib ABC Kliima garantii
- kas on tavapärane, et müügiesindaja saadab töid teostama lihtsalt mingi firma ilma ABC Kliimat teavitamata
Kommentaarid
Postita kommentaar